1. Postanowienia wstępne

1.1. Spółka Quanda International s.r.o., NIP 02285665, z siedzibą przy ul. Národních hrdinů 44, Dolní Počernice, 190 12 Praga 9, wpisana do rejestru handlowego prowadzonego przez Sąd Miejski w Pradze, sekcja C, nr wpisu 217649 (dalej „usługodawca”), świadczy usługę QUANDA, która obejmuje zestaw narzędzi i środków online do tworzenia, prowadzenia i zarządzania informacjami o osobach fizycznych i firmach, tworzenia, prowadzenia i zarządzania ankietami online oraz analizami online, tworzenia, prowadzenia, zarządzania i wysyłania masowych kampanii e-mailowych, jak również tworzenia, prowadzenia i zarządzania Aktywnymi formularzami (dalej „usługa”). Usługa jest świadczona odbiorcom, jak zdefiniowano poniżej, na warunkach określonych w niniejszych warunkach umowy.

1.2. Odbiorcą usługi jest każda osoba fizyczna lub prawna (dalej „PO”), która zarejestrowała się do odbioru usługi zgodnie z niniejszymi warunkami umowy (dalej „odbiorca”). Odbiorcą może być wyłącznie osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.

1.3. Odbiorca i usługodawca wspólnie zwani dalej „stronami umowy”.

 

2. Rejestracja odbiorcy

2.1. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego zamieszczonego na stronie internetowej usługi http://www.quanda.pl. Odbiorca jest zobowiązany do podania wszystkich wymaganych informacji w sposób kompletny, prawdziwy i prawidłowy. W przypadku rejestracji PO należy podać osobę przeprowadzającą rejestrację w imieniu tej osoby prawnej. Przy rejestracji odbiorca wyraża zgodę na niniejsze warunki umowy oraz na przetwarzanie jego danych osobowych przez usługodawcę, w przeciwnym razie rejestracja nie zostanie przeprowadzona.

2.2. W związku z rejestracją usługodawca przechowuje dane odbiorcy przez cały okres korzystania z usługi oraz przez 10 lat po zakończeniu świadczenia usługi, lub w zakresie niezbędnym przez okres określony odpowiednimi przepisami prawa, w celu ewentualnej identyfikacji osoby rejestrującej, na co odbiorca wyraża zgodę bez zastrzeżeń.

2.3. Odbiorca jest zobowiązany do aktualizowania danych rejestracyjnych przez cały okres korzystania z usługi, aby były zgodne ze stanem faktycznym. Odpowiada za ich prawidłowość i zgodność z prawdą przez cały okres trwania umowy.

2.4. Po rejestracji odbiorcy zostaje przypisany plan taryfowy „Trial”, który swoim zakresem odpowiada planowi PROFESIIONAL 200 i jest dostępny bezpłatnie przez 14 dni. Po 14 dniach konto odbiorcy zostanie przełączone na plan "Trial ended", o ile odbiorca w ciągu tych 14 dni nie wybierze innego, płatnego planu. Zakres funkcji dostępnych w ramach poszczególnych planów taryfowych (dalej „plan taryfowy”) oraz ich ceny są podane na stronie internetowej usługodawcy pod adresem www.quanda.pl/ceny. Ceny poszczególnych planów taryfowych mogą również zostać określone zgodnie z art. 8 niniejszych warunków umowy.

 

3. Powstanie i czas trwania umowy o świadczenie usługi

3.1. Po wypełnieniu przez odbiorcę formularza rejestracyjnego, zaakceptowaniu warunków umowy oraz przetwarzania danych osobowych, a także przesłaniu formularza do dostawcy, dostawca wyśle na adres e-mail odbiorcy link aktywacyjny. Kliknięcie tego linku aktywacyjnego przez odbiorcę oraz pierwsze zalogowanie się odbiorcy do usługi za pomocą przydzielonej lub wybranej nazwy użytkownika i hasła odbiorcy (dalej „dane dostępowe”) skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi QUANDA. Z chwilą zawarcia umowy odbiorca jest związany niniejszymi warunkami umowy. Dostawca jest związany tymi warunkami od chwili ich opublikowania.

3.2. Jeśli w okresie próbnym lub po jego zakończeniu odbiorca zdecyduje się na korzystanie z usługi w jednym z płatnych planów, przesyła do dostawcy zamówienie. W zamówieniu podaje pełne dane identyfikacyjne osoby i firmy, która zamawia usługę, a także typ planu oraz częstotliwość opłat. Częstotliwość opłat może być miesięczna lub roczna.

3.3. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony.

 

4. Prawa i obowiązki stron umowy

4.1. Dostawca zobowiązuje się umożliwić odbiorcy dostęp do usługi po wprowadzeniu przez odbiorcę danych dostępowych na stronie internetowej usługi.

4.2. Przy pierwszym logowaniu do usługi dostawca umożliwi odbiorcy skonfigurowanie własnej domeny trzeciego rzędu (np. nazwafirmy.onquanda.com) oraz domyślnego adresu e-mail do wysyłania kampanii e-mailowych. Odbiorca jest następnie uprawniony do korzystania z usługi pod tym adresem (np. nazwafirmy.onquanda.com). Odbiorca przyjmuje do wiadomości, że to ustawienie można wykonać tylko raz, podczas pierwszego logowania do systemu, i nie można go zmieniać w trakcie korzystania z usługi w przyszłości. Adres e-mail można zmienić w trakcie korzystania z usługi na podstawie pisemnego wniosku przesłanego do dostawcy.

4.3. Odbiorca przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na to, że do wysyłania e-maili dostawca może korzystać z usług stron trzecich. W tym celu i w celu weryfikacji ważności adresu e-mail odbiorcy, dostawca lub strona trzecia mogą przesłać odbiorcy wiadomość aktywacyjną. Kliknięcie przez odbiorcę aktywacji uruchamia funkcję wysyłania kampanii e-mailowych.

4.4. Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany skonfigurowanej przez odbiorcę domeny trzeciego rzędu, nawet bez zgody odbiorcy, jeśli istnieje uzasadnione podejrzenie, że nazwa domeny narusza ogólnie obowiązujące przepisy prawne, zasady współżycia społecznego lub może ingerować w prawa majątkowe lub osobiste osób trzecich.

4.5. Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub uzupełnienia tych warunków umowy ze skutkiem na przyszłość, np. w celu dostosowania ich do sytuacji prawnej i legislacyjnej lub rozszerzenia zakresu usług dostawcy. Zmiany tych warunków zostaną przekazane odbiorcy poprzez ogłoszenie podczas logowania do usługi lub wysłanie e-maila na adres podany przez odbiorcę w formularzu rejestracyjnym.

4.6. Odbiorca może zgłosić sprzeciw wobec zmian warunków umowy w ciągu pięciu (5) dni od ich otrzymania, pisemnie lub e-mailem. Jeśli odbiorca nie zgłosi sprzeciwu wobec zmiany warunków w wyznaczonym terminie lub będzie korzystał z usługi po zmianie warunków, zmienione lub uzupełnione warunki stają się wobec niego skuteczne w terminie w nich określonym. Jeśli odbiorca zgłosi sprzeciw w terminie, dostawca ma prawo rozwiązać jego konto. Ewentualne wcześniej wpłacone opłaty za świadczenie usługi zostaną zwrócone w niewykorzystanej wysokości, pomniejszone o kwotę 100 CZK jako opłatę manipulacyjną pokrywającą koszty zwrotu kwoty, ale tylko jeśli zmiana warunków wynikała wyłącznie z woli dostawcy i istotnie ograniczała dotychczasowe prawa odbiorcy. Jakiekolwiek inne roszczenia odbiorcy są wykluczone.

4.7. Dostawca gwarantuje funkcjonalność usługi tylko w następujących przeglądarkach internetowych: Microsoft Internet Explorer 11 i nowsze, Google Chrome 58 i nowsze, (Apple) Safari 5 i nowsze, Mozilla Firefox 53 i nowsze. Odbiorcy zaleca się regularne aktualizowanie przeglądarki internetowej, aby zawsze zapewnić bezpieczeństwo usługi i danych stron umowy. Aby usługa działała prawidłowo, odbiorca musi mieć w przeglądarce włączony język „JavaScript”, zezwolić na ustawienia i zapisywanie „plików cookie” oraz zainstalowany Adobe Flash Player.

4.8. Odbiorca ponosi pełną odpowiedzialność za to, że dane, które dostarczy w trakcie korzystania z usługi i które będą przechowywane na serwerach dostawcy, będą zgodne z przepisami prawa, w tym również co do ich uzyskania. W przypadku danych osobowych osób trzecich odbiorca jest zobowiązany uzyskać zgodę na ich gromadzenie i przetwarzanie oraz postępować z nimi zgodnie z prawem. W przypadku naruszenia tego obowiązku odbiorca zobowiązuje się pokryć wszelkie szkody poniesione przez dostawcę w wyniku tego naruszenia, a dostawca ma prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy, przy czym opłata za opłaconą usługę nie jest w takim przypadku zwracana.

4.9. Odbiorca zgadza się, że podczas świadczenia usługi przez dostawcę, zwłaszcza podczas wysyłania i zarządzania ankietami online, analiz online, kampanii e-mailowych i na aktywnych formularzach, będzie podawane oznaczenie dostawcy jako dostawcy usługi, w tym aktywny link do strony internetowej usługi i/lub dostawcy. Użytkownik korzystający z usługi w ramach płatnych planów ma prawo wyłączyć oznaczenie dostawcy w ustawieniach usługi.

4.10. Strony umowy uzgodniły, że wszelkie stosunki wynikające z niniejszych warunków będą regulowane przez przepisy prawa czeskiego. W celu rozstrzygania wszelkich sporów wynikłych z tego stosunku prawnego strony wyraźnie ustalają właściwość miejscową Sądu Rejonowego dla Pragi 1, a w przypadku sporu podlegającego właściwości rzeczowej sądu okręgowego, właściwym sądem będzie Sąd Miejski w Pradze.

 

5. Prawa autorskie

5.1. Autorem usługi i właścicielem wszelkich praw autorskich do usługi, które upoważniają do świadczenia tej usługi lub jej części stronom trzecim, jest dostawca.

5.2. Na podstawie niniejszych warunków umowy dostawca zapewnia odbiorcy niezbywalny, niewyłączny dostęp do korzystania z usługi na własne potrzeby, przez czas obowiązywania umowy między dostawcą a odbiorcą. Odbiorca nie ma prawa udostępniać usługi stronom trzecim, bezpłatnie lub odpłatnie, ani przenosić na strony trzecie praw i obowiązków wynikających z tej umowy.

5.3. Odbiorca nie jest uprawniony do ingerowania w prawa autorskie dostawcy do usługi lub jej części, wykorzystywania usługi w sposób sprzeczny z niniejszą umową lub przepisami prawa, obniżania wartości usługi jako dzieła, ingerowania w kod źródłowy usługi, tworzenia kopii usługi lub jej części lub w inny sposób naruszania praw dostawcy do usługi jako dzieła.

5.4. Odbiorca nie jest uprawniony do ingerowania w prawa dostawcy do jego firmy, znaków towarowych, logo, nazw domenowych ani innych praw do jego własności intelektualnej.

5.5. W przypadku naruszenia przez odbiorcę któregokolwiek z obowiązków określonych w niniejszym artykule, dostawca ma prawo odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym, przy czym cena za opłaconą z góry usługę nie jest w tym przypadku zwracana odbiorcy. Ponadto odbiorca jest zobowiązany do naprawienia szkody poniesionej przez dostawcę w wyniku naruszenia obowiązku przez odbiorcę.

 

6. Gwarantowana dostępność usługi i danych

6.1. Dostawca zobowiązuje się zapewnić odbiorcy dostępność usługi przez 96% okresu rozliczeniowego (dalej "gwarantowana dostępność").

6.2. Do tego okresu nie wlicza się planowanych przerw w dostępie do usługi w celu przeprowadzenia rutynowych działań serwisowych mających na celu zapewnienie funkcjonowania usługi, w szczególności konserwacji serwera, które będą wykonywane poza godzinami pracy. Odbiorca zostanie o nich poinformowany z wyprzedzeniem na stronie internetowej usługi lub drogą e-mailową. Przerwa będzie przeprowadzana maksymalnie raz w miesiącu kalendarzowym i nie będzie trwać dłużej niż cztery (4) godziny, przy czym w przypadku, gdy dostawca nie skorzysta z prawa do przerwy w danym miesiącu (w danym miesiącach), może przedłużyć przerwę w kolejnych miesiącach (w razie potrzeby bardziej czasochłonnych działań).

6.3. Do czasu gwarantowanej dostępności nie wlicza się również niedostępności spowodowanej działaniem siły wyższej (vis maior) lub strony trzeciej innej niż dostawca.

6.4. Dostawca zobowiązuje się zarządzać danymi odbiorcy związanymi z usługą na serwerach oraz tworzyć kopie zapasowe tych danych raz dziennie.

6.5. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za nieumyślne awarie serwera. W przypadku awarii serwera dłuższej niż dwie (2) godziny, skutkującej niedostępnością danych odbiorcy, dostawca jest zobowiązany poinformować o tym odbiorcę i przywrócić działanie usługi w jak najkrótszym możliwym czasie.

6.6. Usługa jest stale modyfikowana i ulepszana. Dostawca ma prawo dodawać lub usuwać funkcje w ramach usługi, jednak może usuwać jedynie te funkcje, które nie mają wpływu na korzystanie z usługi w zakresie określonym w cenniku oraz podstawowych parametrach usługi zamieszczonych pod adresem https://www.quanda.pl.

6.7. Dane odbiorcy przechowywane na serwerze dostawcy w związku z korzystaniem z usługi będą udostępniane odbiorcy w następujący sposób:

Část aplikace Rozsah Dostupnost
Kontakty Všechny údaje. Po celou dobu účinnosti této smlouvy.
Firmy Všechny údaje. Po celou dobu účinnosti této smlouvy.
E-mailové kampaně a transakční e-maily E-mailové seriály a e-mailové kampaně pro narozeniny a svátky ve stavu „Připravena k odeslání“ nebo "Pozastaveno" a zároveň byly odeslány. Transakční e-maily ve stavu "Pozastaveno" nebo "Aktivován". Po celou dobu účinnosti této smlouvy.
E-mailové kampaně a transakční e-maily Všechny e-mailové kampaně a transakční e-maily ve stavu „Ukončeno“. Všechny e-mailové kampaně ve stavu „Ve výstavbě“, „Připravena k odeslání“, „Pozastaveno“, které byly vytvořeny před více než 5 lety a zároveň nikdy nebyly odeslány. Všechny transakční e-maily ve stavu "Ve výstavbě". 5 let
Příjemci e-mailových kampaní a transakčních e-mailů Údaje o aktivitě příjemců. 3 roky
Dotazníky Všechny údaje. Po celou dobu účinnosti této smlouvy.
Formuláře Všechny údaje. Po celou dobu účinnosti této smlouvy.

Po zakończeniu korzystania z usługi przez odbiorcę wszystkie dane zostaną trwale usunięte najpóźniej w ciągu 30 dni od zakończenia subskrypcji usługi. Dostęp do aplikacji i zapisanych danych kończy się dla odbiorcy z chwilą zakończenia subskrypcji usługi. W przypadku zakończenia świadczenia usługi lub jej części, dostawca jest zobowiązany poinformować o tym odbiorcę z wyprzedzeniem i umożliwić mu pobranie zapisanych danych.

 

7. Uczciwe korzystanie z usługi

7.1. Odbiorca zobowiązuje się korzystać z usługi w rozsądnym zakresie i do celów, do których jest przeznaczona. Ponadto odbiorca zobowiązuje się nie korzystać z usługi w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami ani w sposób, który mógłby naruszyć majątkowe lub osobiste prawa dostawcy lub osób trzecich. W przypadku naruszenia tego postanowienia odbiorca jest zobowiązany do naprawienia szkody poniesionej przez dostawcę wskutek naruszenia, a dostawca ma prawo ograniczyć lub całkowicie zawiesić dostęp odbiorcy do usługi do czasu, gdy odbiorca podejmie działania naprawcze. Czas tego zawieszenia nie jest wliczany do gwarantowanej dostępności. Dostawca ma prawo ograniczyć lub zawiesić dostęp do usługi także w przypadku nadmiernego lub automatycznego wykorzystywania usługi, co mogłoby zagrozić korzystaniu z usługi przez odbiorcę lub innych użytkowników. Zawieszenie lub ograniczenie dostępu do usługi przez dostawcę w ramach uczciwego korzystania nie daje odbiorcy prawa do rabatu ani żadnej innej prawnej lub finansowej rekompensaty od dostawcy.

 

8. Cena za usługę

8.1. Cena za korzystanie z usługi jest ustalona w aktualnym cenniku dostawcy zamieszczonym na stronie internetowej https://www.quanda.pl/ceny. Cennik stanowi integralną część niniejszych warunków umowy.

8.2. Opłata za usługę jest uiszczana miesięcznie lub rocznie (okres rozliczeniowy), zgodnie z wyborem odbiorcy lub umową między dostawcą a odbiorcą. Jeśli umowa nie zostanie rozwiązana zgodnie z art. 12, okres rozliczeniowy przedłuża się automatycznie zgodnie z wybraną długością okresu rozliczeniowego. Dostawca zobowiązany jest powiadomić odbiorcę o ewentualnej zmianie opłaty w sposób podobny do powiadomienia o zmianie warunków umowy. Odbiorca ma podobne prawa jak w tym przypadku.

8.3. Opłata za roczną subskrypcję jest płatna na podstawie faktury wystawionej w dniu aktywacji wybranego płatnego planu taryfowego z terminem płatności czternastu (14) dni od dnia wystawienia. Kolejne faktury, wystawiane na ten sam okres, są automatycznie generowane na czternaście (14) dni przed upływem okresu, na który usługa została zamówiona, z czternastodniowym terminem płatności.

8.4. Opłata za miesięczną subskrypcję za pierwszy miesiąc użytkowania usługi (pierwszy okres) będzie naliczona proporcjonalnie do liczby dni użytkowania usługi w pierwszym miesiącu i będzie fakturowana najpóźniej w ciągu 3 dni od aktywacji wybranego płatnego planu, z czternastodniowym terminem płatności. Kolejne miesięczne faktury z czternastodniowym terminem płatności będą wystawiane automatycznie pierwszego (1) lub piętnastego (15) dnia miesiąca, w którym usługa będzie świadczona. Faktura jest wysyłana odbiorcy e-mailem w dniu wystawienia i uznaje się ją za doręczoną następnego dnia roboczego. W przypadku udowodnionego późniejszego doręczenia termin płatności jest przedłużany o to opóźnienie.

8.5. Odbiorcom mającym miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności na terytorium Republiki Czeskiej, do ceny za usługi będzie doliczony podatek VAT. Odbiorcom, będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, mającym miejsce zamieszkania w jednym z państw członkowskich UE i niebędącym płatnikami VAT, cena za usługi będzie naliczana z VAT. Odbiorcom będącym przedsiębiorcami, mającym siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności w jednym z państw członkowskich UE, cena za usługi będzie naliczana bez VAT. Odbiorcom mającym miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności poza państwami członkowskimi UE i niezarejestrowanym jako płatnicy VAT w którymkolwiek z państw członkowskich UE, cena za usługi będzie naliczana bez VAT.

8.6. Dostawca może zaoferować odbiorcy czternastodniowy (14 dniowy) bezpłatny okres próbny na wypróbowanie płatnych usług, liczony od dnia pierwszej rejestracji odbiorcy w usłudze. Na to bezpłatne korzystanie z usługi nie przysługuje odbiorcy ani osobie trzeciej żadne prawo i dostawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia lub zakończenia świadczenia tej usługi w dowolnym momencie, także w trakcie czternastodniowego okresu próbnego.

8.7. Dostawca może zaoferować odbiorcy możliwość bezpłatnego korzystania z usługi w taryfach oznaczonych jako „Za darmo”. Zakres tych taryf jest jednak ograniczony w porównaniu do usług płatnych. Zakres usług świadczonych w taryfach darmowych znajduje się na stronie internetowej https://www.quanda.pl/ceny. Na to bezpłatne korzystanie z usługi nie przysługuje odbiorcy ani osobie trzeciej żadne prawo, a dostawca zastrzega sobie prawo do jednostronnego ograniczenia, zawieszenia lub całkowitego usunięcia konta odbiorcy w dowolnym momencie. W przypadku usunięcia konta dostawca ma prawo usunąć wszystkie dane związane z tym kontem.

8.8. Jeśli odbiorca zalega z zapłatą opłaty za usługę, dostawca ma prawo ograniczyć lub zawiesić dostęp do usługi do czasu uregulowania pełnej kwoty zaległej. Czas zawieszenia nie jest wliczany do gwarantowanej dostępności. Zawieszenie lub ograniczenie dostępu do usługi przez dostawcę na mocy tego postanowienia nie daje odbiorcy prawa do rabatu ani innej rekompensaty prawnej lub finansowej od dostawcy.

8.9. Jeśli opóźnienie odbiorcy w płatności opłaty za usługę przekroczy pięć (5) dni, dostawca może zablokować odbiorcy dostęp do usługi. Po uregulowaniu zaległej kwoty dostęp zostanie przywrócony. Jeśli opóźnienie przekroczy sześćdziesiąt (60) dni, konto odbiorcy zostanie usunięte. Usunięte konto może być przywrócone tylko na podstawie pisemnego porozumienia z dostawcą. Jeśli opóźnienie przekroczy sto dwadzieścia (120) dni, konto odbiorcy wraz z wszystkimi danymi zostanie trwale usunięte.

8.10. Odbiorca może zwrócić się do dostawcy o zmianę wybranego planu taryfowego. W przypadku zwiększenia taryfy dostawca może umożliwić zmianę taryfy więcej niż raz w okresie rozliczeniowym. Jeśli taryfa zostanie zwiększona w trakcie okresu rozliczeniowego, dostawca wystawi odbiorcy fakturę za odpowiednią różnicę lub włączy ją do następnej faktury. W związku z tą zmianą taryfy dostawca dostosuje fakturowaną kwotę na kolejne okresy rozliczeniowe. W przypadku obniżenia taryfy zmiana opłaty nastąpi najwcześniej po 30 dniach od ostatniej zmiany taryfy, lub jeśli aktualna taryfa obowiązuje dłużej niż jedno okres rozliczeniowy, nastąpi to w kolejnym okresie rozliczeniowym po złożeniu wniosku o obniżenie taryfy przez odbiorcę. W przypadku obniżenia taryfy w trakcie okresu rozliczeniowego dostawca uwzględni różnicę w następnej fakturze.

 

9. Rabat na opłatę za usługę

9.1. Jeśli usługa nie będzie dostępna dla odbiorcy zgodnie z gwarantowaną dostępnością, odbiorca ma prawo do proporcjonalnego rabatu (dalej „rabat”). Rabat oblicza się w koronach czeskich (Kč) jako iloczyn liczby dni niedostępności usługi ponad gwarantowaną dostępność, podzielonej przez całkowitą liczbę dni opłaconego okresu rozliczeniowego odbiorcy, a następnie pomnożonej przez fakturowaną kwotę za ten okres. Wzór: (liczba dni niedostępności ponad gwarantowaną dostępność / opłacona długość okresu rozliczeniowego w dniach) * fakturowana kwota za ten okres = prawo odbiorcy do rabatu wyrażone w koronach czeskich.

9.2. Odbiorca ma obowiązek zgłosić dostawcy pisemnie prawo do rabatu najpóźniej w ciągu trzydziestu (30) dni od dnia, w którym prawo to powstało. Nieprzedstawienie lub spóźnione przedstawienie zgłoszenia powoduje wygaśnięcie tego prawa.

 

10. Ochrona danych osobowych

10.1. Informacje dotyczące przetwarzania i postępowania z danymi osobowymi przez usługodawcę, w szczególności danymi osobowymi odbiorcy oraz osób trzecich, które odbiorca wprowadził do usługi, są zawarte w dokumencie Polityka prywatności, dostępnym na stronie internetowej usługi. W ramach procesu rejestracji odbiorca potwierdził, że zapoznał się z oświadczeniem o ochronie danych.

10.2. Odbiorca oświadcza, że posiada odpowiednią podstawę prawną dla przetwarzania i przechowywania danych osobowych osób, których dane wprowadza do usługi. Jeśli okaże się, że to oświadczenie jest nieprawdziwe, usługodawca ma prawo usunąć takie dane osobowe z systemu bez rekompensaty, a odbiorca jest zobowiązany pokryć szkody, jakie powstaną po stronie usługodawcy w wyniku naruszenia tego obowiązku.

10.3. Jeśli odbiorca korzysta z profilowania przy korzystaniu z usług, jest zobowiązany uzyskać zgodę osoby, której dane dotyczą, lub posiadać uzasadniony interes, który przeważa nad interesem tej osoby w zakresie ochrony prywatności. Jeśli odbiorca nie dysponuje zgodą osoby na profilowanie lub inną podstawą prawną dla przetwarzania danych osobowych poprzez profilowanie, nie może przetwarzać danych osobowych w ten sposób za pośrednictwem usługi.

10.4. Z chwilą zawarcia umowy zgodnie z art. 3 warunków umowy, między usługodawcą a odbiorcą zostaje również zawarta umowa o przetwarzaniu danych osobowych („umowa o przetwarzaniu”) na podstawie art. 28 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO”), która określa prawa i obowiązki stron w zakresie przetwarzania danych osobowych w ramach świadczenia usługi.

10.5. Usługodawca jako podmiot przetwarzający jest uprawniony do przetwarzania dla odbiorcy, jako administratora, następujących danych osobowych adresatów usług marketingowych:

  • tytuł
  • seks
  • imię, drugie imię i nazwisko
  • funkcja
  • data i miejsce urodzenia
  • data imienin/rocznicy
  • źródło kontaktu
  • imię osoby polecającej
  • nazwa pracodawcy
  • adres e-mail
  • adres strony internetowej
  • numer telefonu
  • adres do pracy wraz z województwem i krajem
  • adres prywatny wraz z województwem i krajem
  • dane systemowe (informacje o postępowaniu z wiadomością e-mail oraz jej treścią)
  • odpowiedzi udzielone przez osobę, której dane dotyczą, w ankietach wysyłanych tej osobie
  • ewentualnie inne dane osobowe ustawione przez odbiorcę

(dalej „dane osobowe”).

10.6. Ujawnienie danych następuje poprzez import danych osobowych adresatów usług marketingowych do oprogramowania usługodawcy przez odbiorcę.

10.7. Usługodawca przetwarza dane osobowe wyłącznie w celu świadczenia usług zgodnie z niniejszymi warunkami umowy.

10.8. Odbiorca ma prawo rozszerzyć cel przetwarzania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przy czym dyspozycja w sprawie dalszego przetwarzania może być przekazana usługodawcy wyłącznie w formie pisemnej. W odniesieniu do umowy o przetwarzaniu za formę pisemną uważa się również komunikację e-mailową między uprawnionymi osobami stron umowy.

10.9. Usługodawca zobowiązuje się do przyjęcia technicznych, organizacyjnych i innych środków zapobiegających nieuprawnionemu lub przypadkowemu dostępowi do danych osobowych, ich zmianie, zniszczeniu, utracie lub innemu nieuprawnionemu postępowaniu z danymi osobowymi. Usługodawca zobowiązuje się w szczególności do:

  1. stosowania zabezpieczonego dostępu do komputera, do którego dostęp będzie miał wyłącznie usługodawca;
  2. korzystania z oprogramowania i usług, które spełniają standardowe wymagania dotyczące bezpieczeństwa danych i normy ustanowione przez Unię Europejską;
  3. nie tworzenia kopii bazy danych bez uprzedniej zgody odbiorcy, chyba że jest to konieczne do świadczenia usług;
  4. stosowania odpowiednich środków zabezpieczających, takich jak szyfrowanie lub inne odpowiednie środki zależne od konkretnej sytuacji i danych;
  5. niedopuszczania dostępu do danych osobom trzecim, z wyjątkiem osób wymienionych w punkcie 10.17 warunków umowy, chyba że odbiorca pisemnie zatwierdzi taki dostęp lub wynika to z umowy o przetwarzaniu;
  6. zachowania poufności w odniesieniu do danych osobowych.

10.10. Usługodawca zobowiązuje się również do:

  1. przetwarzania danych osobowych wyłącznie w formie, w jakiej zostały mu przekazane przez odbiorcę;
  2. przetwarzania wyłącznie danych osobowych w celu określonym w niniejszej umowie o przetwarzaniu i tylko w zakresie niezbędnym do osiągnięcia tego celu;
  3. nie łączenia danych osobowych pozyskanych dla różnych celów.

10.11. Usługodawca i odbiorca zobowiązują się do przestrzegania przy przetwarzaniu danych osobowych na podstawie umowy zgodnie z art. 3 warunków umowy i umowy o przetwarzaniu obowiązków wynikających z rozporządzenia i innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa związanych z tą działalnością.

10.12. Usługodawca oświadcza, że zapewnia przyjęcie wystarczających środków technicznych i organizacyjnych, aby przetwarzanie danych osobowych spełniało wymagania rozporządzenia i zapewniało odpowiednią ochronę i bezpieczeństwo danych osobowych.

10.13. Usługodawca zobowiązuje się, na żądanie odbiorcy, do poprawienia, aktualizacji, usunięcia lub przeniesienia danych osobowych zgodnie z dyspozycją odbiorcy bez zbędnej zwłoki od otrzymania takiego żądania.

10.14. Dostawca zobowiązuje się zgłaszać Odbiorcy naruszenia ochrony danych osobowych, które wystąpią po jego stronie i mogą mieć wpływ na prywatność osób fizycznych, w pełnej zgodności z rozporządzeniem.

10.15. W przypadku, gdy wniosek podmiotu danych złożony Dostawcy zgodnie z artykułem 18 rozporządzenia zostanie uznany za uzasadniony, Dostawca zobowiązuje się niezwłocznie usunąć stan niezgodny z przepisami.

10.16. Dostawca jest zobowiązany do działania z należytą starannością podczas wykonywania zobowiązań wynikających z umowy o przetwarzanie, stosując się do instrukcji Odbiorcy i działając zgodnie z jego interesami. Jeśli Dostawca stwierdzi, że Odbiorca narusza swoje obowiązki wynikające z rozporządzenia, zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Odbiorcę zgodnie z art. 28 ust. 3 lit. h) rozporządzenia.

10.17. Odbiorca przyjmuje do wiadomości i zgadza się, że dane osobowe mogą być udostępnione innym podmiotom, a mianowicie:

dotyczy wszystkich Odbiorców:

  • spółka COEX s.r.o., z siedzibą Pod Hájkem 2204/1, Libeň, 180 00 Praga 8, NIP: 27563341;
  • spółka Linode, LLC, z siedzibą 329 E. Jimmie Leeds Rd, Ste. A Galloway, NJ 08205;
  • spółka NeverBounce, 805 Broadway St., Suite 900, Vancouver, WA, USA 98660
  • dotyczy również Odbiorców korzystających z usługi Sendgrid do wysyłania wiadomości e-mail:
  • spółka Sendgrid, z siedzibą 1801 California Street, 1801 California St, Denver, CO 80202;
  • dotyczy również Odbiorców korzystających z usługi Bird do wysyłania wiadomości e-mail:spółka MessageBird B.V., Postbus 14674, 1001 LD Amsterdam, Holandia
  • lista innych podmiotów, którym będą udostępniane dane osobowe, zostanie udostępniona Odbiorcy na jego wniosek.

10.18. Umowa o przetwarzanie obowiązuje przez czas trwania umowy określonej w art. 3 warunków umowy, jednak jej skuteczność wygasa dopiero po wypełnieniu przez Dostawcę obowiązków określonych w art. 10.19 warunków umowy.

10.19. W przypadku zakończenia umowy o przetwarzanie lub zakończenia przetwarzania danych osobowych, Dostawca jest zobowiązany do ich likwidacji niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od zakończenia umowy o przetwarzanie, chyba że strony uzgodnią inaczej. Dostawca musi przeprowadzić likwidację w taki sposób, aby uniemożliwić nieuprawnione przetwarzanie danych osobowych, w szczególności poprzez:

przyjęcie takich środków organizacyjnych, które uniemożliwią przetwarzanie danych osobowych przez osoby do tego nieuprawnione,
podjęcie takich środków technicznych i wybór metody likwidacji, która zapewni całkowitą i nieodwracalną likwidację.

10.20. Dostawca zobowiązuje się do zachowania poufności dotyczącej przetwarzanych danych osobowych, w szczególności nie może ich ujawniać, rozpowszechniać ani przekazywać innym osobom spoza osób wymienionych w punkcie 10.17 warunków umowy. Obowiązek ten trwa również po zakończeniu obowiązywania umowy o przetwarzanie.

10.21. Odbiorca wyraża zgodę, że Dostawca jest uprawniony do powierzenia przetwarzania danych osobowych innemu podmiotowi przetwarzającemu bez dodatkowego, wyraźnego zezwolenia Odbiorcy (dalej „Podprzetwarzający”). Dostawca informuje Odbiorcę o wszelkich Podprzetwarzających, których zamierza powierzyć przetwarzaniu danych osobowych i daje Odbiorcy możliwość wniesienia sprzeciwu wobec przyjęcia tych Podprzetwarzających. Jeśli Odbiorca nie zgłosi sprzeciwu wobec Podprzetwarzających w terminie trzech dni roboczych, Dostawca jest uprawniony do powierzenia przetwarzania danych osobowych temu Podprzetwarzającemu. Jeżeli Dostawca powierzy Podprzetwarzającemu wykonanie określonych czynności przetwarzania, na mocy umowy muszą być mu nałożone takie same obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych, jakie są określone w niniejszej umowie o przetwarzanie i w rozporządzeniu. Jeśli dany Podprzetwarzający nie wywiązuje się ze swoich obowiązków w zakresie ochrony danych, Dostawca odpowiada wobec Odbiorcy za wypełnienie obowiązków przez tego Podprzetwarzającego.

10.22. Dostawca zobowiązuje się udostępnić Odbiorcy wszelkie informacje niezbędne do wykazania, że obowiązki określone w niniejszej umowie o przetwarzanie lub rozporządzeniu dotyczące danych osobowych zostały spełnione, oraz umożliwić Odbiorcy lub osobie trzeciej, która zobowiąże się do zachowania poufności wobec Dostawcy, przeprowadzenie audytu w odpowiednim zakresie. Audyt musi być ogłoszony z odpowiednim wyprzedzeniem, co najmniej 30 dni przed jego terminem, i nie może nadmiernie zakłócać działalności Dostawcy. Koszty audytu, które nie wynikają z jednoznacznego naruszenia obowiązków Dostawcy, ponosi Odbiorca.

10.23. Dostawca jest również zobowiązany do zachowania poufności w zakresie środków bezpieczeństwa przyjętych w celu zapewnienia ochrony danych osobowych, również po zakończeniu obowiązywania umowy o przetwarzanie.

10.24. Odbiorca jest zobowiązany:

poinformować dostawcę o wygaśnięciu podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych lub
dokonać likwidacji danych osobowych,
jeśli ustanie podstawa prawna do przetwarzania danych osobowych (np. upłynie okres ważności zgody, osoba, której dane dotyczą, wyrazi sprzeciw wobec przetwarzania na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy nr 480/2004 Dz.U., o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego itp.).

W przypadku naruszenia tego postanowienia, odbiorca jest zobowiązany do naprawienia szkody powstałej u dostawcy w wyniku naruszenia obowiązku przez odbiorcę, a dostawca ma prawo ograniczyć lub całkowicie zawiesić dostęp odbiorcy do usługi do czasu, aż odbiorca usunie naruszenie. Okres przerwy nie jest wliczany do okresu gwarantowanej dostępności.

10.25. W przypadku, gdy dostawca naruszy swoje obowiązki wynikające z umowy o przetwarzanie lub rozporządzenia na skutek jego zawinionego działania, odpowiada wyłącznie za szkody powstałe wyłącznie w wyniku takiego działania.

10.26. Nieważność lub niejasność któregokolwiek z postanowień umowy o przetwarzanie nie wpływa na ważność pozostałych postanowień umowy o przetwarzanie lub warunków umowy.

10.27. Strony zobowiązują się do wzajemnego udzielenia sobie wszelkiej niezbędnej współpracy i dokumentacji w celu zapewnienia bezproblemowej i efektywnej realizacji umowy o przetwarzanie, szczególnie w przypadku kontaktów z Urzędem Ochrony Danych Osobowych lub innymi organami administracji publicznej.

 

11. Doręczanie

11.1. Strony uzgodniły, że w komunikacji między nimi preferowany będzie sposób komunikacji elektronicznej, w którym odbiorca będzie otrzymywać wiadomości na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym lub za pośrednictwem operatora pocztowego na adres podany przy rejestracji. Dostawca będzie otrzymywać wiadomości na adres e-mail podany na swojej stronie kontaktowej lub pocztą na adres podany na tejże stronie. Przesyłka uważa się za doręczoną trzeciego (3) dnia po jej wysłaniu, o ile nie zostanie wcześniej udowodnione doręczenie.

 

12. Zakończenie stosunku umownego

12.1. W przypadku taryf płatnych każda ze stron umowy może wypowiedzieć umowę w formie pisemnej, a wypowiedzenie musi zostać dostarczone drugiej stronie, przy czym doręczenie odbywa się zgodnie z warunkami umowy. Stosunek umowny wygasa z ostatnim dniem bieżącego okresu rozliczeniowego, w którym wypowiedzenie zostało doręczone drugiej stronie.

12.2. W przypadku wypowiedzenia umowy przez Dostawcę okres wypowiedzenia nie może być krótszy niż trzydzieści (30) dni od dnia doręczenia wypowiedzenia drugiej stronie, przy czym doręczenie odbywa się zgodnie z warunkami umowy.

12.3. W przypadkach przewidzianych w niniejszych warunkach umowy lub w przypadku poważnego naruszenia lub powtarzających się mniej poważnych naruszeń warunków umowy przez jedną ze stron, druga strona ma prawo odstąpić od umowy z chwilą doręczenia powiadomienia o odstąpieniu stronie, która naruszyła umowę.

12.4. W przypadku taryf świadczonych bezpłatnie lub w okresie próbnym każda ze stron może wypowiedzieć umowę w dowolnym momencie i bez podania przyczyny z chwilą doręczenia powiadomienia o odstąpieniu drugiej stronie.

12.5. Odbiorca ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie trzydziestu (30) dni od jej zawarcia, ze skutkiem z dniem doręczenia powiadomienia o odstąpieniu dostawcy. W takim przypadku odbiorca otrzymuje zwrot pełnej ceny za usługę, którą uiścił, pomniejszoną o kwotę 100 CZK, stanowiącą opłatę manipulacyjną pokrywającą koszty dostawcy związane ze zwrotem kwoty.

 

13. Wysyłanie wiadomości handlowych

13.1. Adres e-mailowy może być przetwarzany w celu umieszczenia go w bazie danych do wysyłania wiadomości handlowych. Taka procedura jest dopuszczona na mocy art. 7 ust. 3 ustawy nr 480/2004 Dz.U. o usługach społeczeństwa informacyjnego, na podstawie zawartej umowy, o ile nie zostanie ona odrzucona. Wiadomości te mogą dotyczyć jedynie podobnych towarów lub usług i mogą zostać w każdej chwili łatwo anulowane – poprzez wysłanie listu, e-maila lub kliknięcie w link zawarty w wiadomości handlowej. Adres e-mailowy będzie przetwarzany przez Dostawcę w tym celu przez czas trwania usługi, a następnie przez okres 3 lat od jej ostatniego wykorzystania.